onsdag den 1. februar 2012

Latter fra morgenstunden


Jeg står og børster tænder på badeværelset mens jeg overhøre Ida og Laura snakke sammen. Ida var igår med på kirkegården og begrave oldemors urne. En god afslutning på det hele.


Nå, men de sidder og taler.
Laura: Er bedstemor blevet brændt?
Ida: Det er altså ikke din bedstemor, det er din oldemor
Laura: Er oldemor blevet brændt? Hvorfor er oldemor blevet brændt?
Ida: Det er fordi hun ellers ikke kunne være nede i æsken... 


Jeg måtte bide hårdt i tandbørsten for ikke at knække sammen af grin. Tror lige jeg skal tage en snak med hende om det hele. Kan lige forestille mig hendes visuelle indre billede, hvis hun først så at oldemor blev forsøgt proppet ned i urnen - det virkede ikke "Så brænder vi hende sgu!" 


I går røg endnu en tand - og tandfeen var igen til at regne med!

4 kommentarer:

Anne-Mette sagde ...

Ha ha ha vi havde omtrent samme historie for et par år siden. Hvor tante er blevet brændt og derfor har et urnested (lille gravsted på ca. 1x1 meter) Jonas undre sig over hvordan hendes kiste kan være deri, det må være fordi hendes fødder stikker ind under stien.... Nænnede ikke lige at fortælle at hun var blevet brændt.

Pia sagde ...

Fantatisk hvad de får bikset sammen inde i deres små søde hoveder. Andreas forventede at se oldemor blive brændt på et kæmpe bål, da vi besøgte gravstedet efter bisættelsen

Camilla Wedel Sivertsen sagde ...

Jamen det er jo verdensklasse udtalelser - alle tre! (: hulk hulk haha

Iben sagde ...

Åååh jeg er færdig af grin. Hvor er de bare gode de tøsepiger. Kan lige se billedet for mig hvordan nogen har forsøgt at få foldet og proppet oldemor ned i urnen med vold og magt for at ende med at kaste håndklædet i ringen og ty til grovere metoder (;